tirsdag 6. juli 2010

Norges sydligste fastlandspunkt


Jeg har kjøpt meg nytt kamera. Speilrefleks denne gangen.
Nå er målet å bli en bedre fotograf og feste de gode opplevelsene med litt kvalitet til minnebrikken. Ideen er å kunne smykke bloggen med disse utover.

Har tatt noen prøvebilder under besøk på Lindesnes for to dager siden. 


Dette skal være Norges sydligste fastlandspunkt.  Nå er det blitt en liten diskusjon på det.  Årsaken: 


Spangereidkanalen.  Denne menneskebygde kanalen, som ble åpnet i 2007, har "skilt" Lindesnes fra fastlandet.  Så nå kan vi diskutere dette temaet om vi skulle gå opp for emner i sosiale lag. 
Svaret er neppe gitt.  Det blir et definisjons-spørsmål.  Sydligste fastlandspunkt eller ikke?  Vakkert er det i alle fall.


Som du ser, det er PRØVEbilder. I august skal jeg gå på fotokurs. Det bør det bli resultater av.

3 kommentarer:

  1. Synd at jeg ikke får vært med på kurs allikevel, men kanskje dere kan gi meg noen tips når dere har vært der :)

    SvarSlett
  2. Det er noe med fyr!:) Kanskje er det romantikk og håp som tiltrekker oss( som er aldri på sjø.:) Jeg kjøpte meg en bok om norske fyr. Vi var en gang på Ryvarden. Der er minnemerke om Sleipna...
    Dere hadde fin dag der:)

    SvarSlett