mandag 28. juni 2010

Hyllest


I dag er det tiden for å sende den største hyllest til min vakre kollega og venninne.
Du fortjener den høyeste utmerkelse for å ha vunnet Livet.

Lite visste jeg natt til lørdag hvilken dramatikk du befant deg i og hvilken kamp du kjempet langt fra hjemlige trakter og under Sydens månehimmel.
Du dro dit for å bruke all din energi på å dele kvalitetstid med dine nærmeste og kjære. Og jeg vet at dere nøt dagene. I så henseende lyktes du hundre prosent.

Livet er vakkert og livet er faktisk ment å være godt. Men nettopp derfor er det også skjørt. Det er kontrasten som danner motvekten av muligheten for å oppnå det gode.
At du skulle oppleve begge sidene den uken dere så absolutt fortjente for å pleie forholdet med kjærlighetens fortegn, - det kom så brått og brutalt.

Takk, kjære, kjære venninne at du vant kampen og valgte veien videre sammen med oss som er så glad i deg.
Du fortjener vår hyllest. Du fortjener vår takk!

Nå skal du samle kreftene fort og komme hjem så snart som mulig.

Jeg ser frem til og gleder meg til den gode samtalen med deg. Jeg vet at du har masse å fortelle meg. Nye, men dramatiske erfaringer, som kan hjelpe meg og mange andre til å se livet i en større og mer verdifull sammenheng. Jeg er overbevist at dette kommer det mye godt ut av, selv om det ble dyrekjøpt for deg og dine kjære.

Nå skal du kvile deg og hente kreftene, MIN SOLSTRÅLE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar