søndag 27. juni 2010

SOMMERDAG


I dag har sommeren slått til her hos oss, i Stavanger. Det samme gjelder nok flere steder i landet.
Så langt har vi hatt mange godværsdager denne sommeren, men det har vært dager med nordavind og lave temperaturer. Litt uvanlig i grunnen. Tidligere har lave temperaturer helst vært kombinert med grå regnværsdager. Men, i år, skinner sola. Det er kaldt og markene tørkes ut av vind og sol. Nesten mer enn det naturen har godt av. Vi må derfor ha lov til å ønske noen netter med skikkelig rotblaute.

I dag har det vært dag for kortbukse og kortermet t-skjorte. En riktig nydelig glad-dag. Jeg har kjent på at sola varmer. Det skal bli deilig å legge seg med følelsen av at kroppen har fått et tilflyt av C-vitaminer.

I dag har vi hatt en slik god følelse for sommer at feriemodus er satt i høyt gir. Hva skal vi gjøre i sommerferien? Foreløpig er det ikke avgjort. Men, tenk hvor privilegert vi er! Vi har mange muligheter og alternativer. Valgets ”kvaler” er såkalt luksus-utfordring. Verken mer eller mindre!
Da gjenstår det å se hvilket innhold sommer og ferie skal vise seg å bli.

Men ferien er der og jeg er her. Enn så lenge vet jeg at: Livet er HER og . Ikke der og da. Og kjenner jeg på at livet er godt!
Kjenn etter, du også:
Lukk øynene. Fyll lungene med masse oksygen. Kjenn etter om også du er til stede i livet ditt, her og , med den gode følelsen.



En god uke, ønsker jeg deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar