lørdag 27. februar 2010

Jorden skjelver – hjelp de berørte å finne tilbake til gleden

Jeg har som målsetting å skrive positive innlegg på bloggen min. Men, når jorden skaker og millioner av mennesker enda en gang – på kort tid – rystes av ødeleggelser som snur livet opp/ned, jeg få bruke bloggen min til å uttrykke mine varmeste medfølelser for hver eneste en som på en eller annen måte blir berørt av at naturkreftene tar råderetten over våre liv.
Vi står maktesløse, men jeg håper ikke at vi blir hjelpeløse!!

Nå er det Chile som har kommet i sentrum. Vi må også huske på alle de tusener av mennesker som jobber seg tilbake til et nytt liv på Haiti.

Nyhetens interesse er ofte kortvarig. La oss være oppmerksomme på at det er når kameraene pakkes sammen, at de store utfordringene kommer.
Hva kan vi gjøre?
La oss holde oppe engasjementet for å bidra på hver vår måte å støtte gjenreisingen, enten det er på Haiti, i Chile eller andre steder som blir berørt.
Hva med de positive tankene og den positive energien? Vi kan gjerne spørre: Gjelder den ikke i slike situasjoner? -
Mitt svar på spørsmålet må være: Ja – det finnes smerte i verden. Og ekte positivt tankemønster tillater at tårene flommer for verden. - La derfor tårene strømme. Dernest må vi involvere oss! Vi må tilnærme oss og involvere oss med en positiv holdning. Positive tanker gir kraft. Disse skal gjenspeile at det nytter. ..... La oss ikke miste motet om ikke resultatene viser seg umiddelbart. De kommer!
Min oppfordring er å gi det engasjement og den støtte hver enkelt av oss har mulighet til å gi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar