tirsdag 25. mai 2010

Tilbake til hverdagen

Kilde: Dahlia Chris Chiadles, All Canadas Photo

Da er avbrekket fra hverdagen over etter i en utvidet ferieuke med to gratisdager inkludert. I dag var jeg tilbake på kontoret.
Etter noen dager borte fra arbeidsbordet, må jeg regne med at det ligger noe ugjort og venter på å bli behandlet.
Så også i dag. - Bare hyggelig oppgaver riktignok. Mange positive utfordringer å gjøre før det blir sommer – og forhåpentligvis sol og varme.

I min jobb har jeg også det privilegium å treffe mange hyggelige og spennende mennesker.  Dere gir meg energi og motivasjon, og jeg takker dere for det.

Kilde: Trollstigen Rainer Mirau_Mauritius_Photolibrary

Jeg får også reise en del og oppleve kjente steder og nye steder. Landet vårt er vakkert med masse spennende å se og feste blikket på.
Førstkommende torsdag, for eksempel, skal jeg en tur til Hjelmeland i Ryfylke. Det blir en reise over fjorden og langsmed fjorden. Og jeg er sikker på – uansett vær – at det blir en fargerik våropplevelse.

Joda. Jeg er heldig og takknemlig fordi jeg har en jobb med meningsfylt og berikende innhold.
Det samme ønsker jeg for alle. Min jobb er ikke nødvendigvis like interessant for alle.  Du trives sikkert med noe annet.
Heldigvis er vi forskjellige. Viselig tilrettelagt, tenker jeg.  For, det trengs forskjellige interesser og evner til å fylle oppgavene i de ulike jobber. Alt arbeid som er et gode for fellesskapet, har sin egenverdi.
Det gjelder bare om å finne rette person til rette jobb til rette tid.
Og så handler det om å ha rette innstillingen. Ingen jobb er av mindre verdi enn andre, så lenge du har funnet DIN plass.

God jobb!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar