tirsdag 16. mars 2010

Havet


Havet er fantastisk. Jeg finner balanse og ro når jeg får hvile blikket på havet og horisonten.

Har du kjent på hvor godt det er? Se på bildet fra Oia. Lukk øynene og forestill deg en sommervarm kveld i brisen fra en vakker solnedgang. Bli bevisst lydene rundt deg: Herlig barnelatter. Summing av stemmer, kanskje fra de gode samtalene som oppsummerer dagens hendelser. Et håndtrykk til farvel og god natt. Bølgeskvulp. Det klirrer i glass og det surrer fra kjøkkenet. En dag er over. Det er tid for å samle seg før man går ro.
Se for deg fargespillet som endrer seg både på himmelen og på havet etter hvert som solen synker lavere og lavere mot vannkanten. Sakte men sikkert stilner også lydene når kvelden siger på. Du sitter igjen med fred i sinnet. Totalt avslappet. I balanse og total harmoni. Kun plass til en tanke: TAKK for at jeg er!

Jeg drømmer om en plass her på klippekanten på Santorini.
Drøm kan bli virkelighet.
Der vil jeg være i herlig harmoni. Og da vet jeg at jeg vil fylles med takknemlighet og glede over at jeg er til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar