mandag 12. april 2010

Bridge over East River


En rusletur over Brooklyn Bridge gir et panorama over Lower Manhattan og New York Harbor som jeg vil huske lenge. Vi og mange andre - både vandrere og joggere - tok turen over til Brooklyn i en solfylt morgenstund idag.

Nå har vi sett andre sider av New York. Brooklyn er en bydel som på mange måter skiller seg fra Manhattan (selve symbolet på metropolen). Etter Monicas gode forslag, var vi på IHOP og spiste pannekaker i amerikansk stil og størrelse. Det er første gang på lenge at jeg har følt at jeg skilte meg ut, men vi var vel de eneste hvite på stedet som jeg kunne se.

Det er lange strekninger i denne byen, så vi valgte subway'en tilbake til Manhattan og nordover til Central Park, New Yorks enorme grønne lunge, 340 hektar stor. Det sier seg selv at vi bare fikk med oss en liten flik av parken. Men mye spennende å se og høre.


Vandret deretter gatelangs på avenyer i retning downtown. Stoppet på Time Square og kjøpte billetter til Broadway. Valget falt på musicalen The Fantasticks. Dette er verdens lengst spilte musical og den skiller seg ut i sjanger i forhold til det vi vanligvis tenker på som musical.
En annerledes opplevelse, - men interessant.


Vår søndag i New York er over.
Det har vært en solfylt, god, varm og fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar