søndag 25. april 2010

Golf er bra


Sesongens første golfrunde for meg fant sted i dag. Jeg startet med avslappede skuldre og tenkte at runden måtte betraktes som en prøve- og oppvarmingsrunde. Været var forholdsvis greit, overskyet, 12 grader og noe vind.Ingen høysommerdag, men helt ok likevel. Banene er heller ikke grønne som vi ønsker å ha dem. Men, alt er greit nok så lenge det er mulig å spille innenfor en minimumsgrense for kvalitet.

Å spille golf kan anbefales. Det er herlig å være ute i frisk luft, høre fuglekvitter eller andre av naturens ymse lyder. Det kan til og med være mulig å lytte til stillheten. Og vi kan lytte til hverandre. Vi går i vakker natur. Vi kan kjenne på fellesskapet. Det er rom for kvalitetstid sammen: samtale, humor, glede og fysiske utfordringer. Ønsker jeg å konkurrere, gjør jeg det, henholdvis med mine medspillere eller med meg selv eller begge deler. Ønsker jeg bare å spille for å spille uten å notere poeng, er det også helt i orden.

Det gjør også godt for kroppen. Vi beveger oss, går masse og svinger køllene. Faktisk er det ganske mange muskler som brukes i løpet av en golfrunde.

Jeg fullførte dagens runde med poeng, flere enn jeg hadde forestilt meg. Det motiverer for våren og sommeren. Satser på masse kvalitetstid denne sesongen.

Har du tenkt på å spille golf? Bli med da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar